mari2 lihat!!!

Friday, January 23, 2009

Kemenangan luar biasa!!!






Tahniah kepada Pas cause telah berjaya mengalahkan calon BN,Wan Ahmad Farid dalam PRK di Kuala Terengganu. Kemenangan tersebut memastikan Pas dan PR memenangi kerusi Parlimen ke-83 dengan kelebihan majoriti 2,631 undi. Ahli Parlimen Kuala Terengganu,Mohd Abdul Wahid Endut adalah calon berpengalaman berbanding Wan Ahmad Farid yang adalah muka baru di Kuala Terengganu.


Ketua Umum KeADILan,Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kemenangan calon Pas dalam PRK Kuala Terengganu sebagai isyarat jelas rakyat telah menolak BN,sekaligus membuktikan parti berkenaan tidak lagi relevan.

Beliau menambah lagi,keputusan PRK Kuala Terengganu akan mempengaruhi pengundi di Sabah dan Sarawak yang akan mengikut jejak langkah pengundi di Semenanjung deni membuat perubahan.


Pada PRK kali ini,calon Pas,Abdul Wahid Endut memenangi 32,883 undi manakala undi BN sebanyak 30,252 dan calon Bebas Azaharuddin Mamat meraih 193 undi.Majoriti undi 2,631 jauh lebih besar berbanding kelebihan undi calon BN dalam PRU 2008,iaitu 628 undi.






0 komen yang bermakna: