mari2 lihat!!!

Monday, December 29, 2008

Arsenal 1-0 Portsmouth



ARSENAL 1-0 PORTSMOUTH






Arsenal akhirnya memenangi perlawanan selepas seri sebanyak 3 perlawanan sebelum ini. Arsenal yang turun tanpa kapten baru, Fabregas akibat cedera kaki kiri kerana dikasari Alonso ketika menentang Liverpool yang berkesudahan seri 1-1. Kapten Arsenal kini disandang oleh Almunia yang cemerlang ketika aksi menentang Portsmouth membuahkan hasil apabula berjaya menyelamatkan tandukan Crouch (padahal kena tiang) pada minit ke-40.

Arsenal hampir mendahului 1-0,namun Campbell berjaya mengeluarkan bola yang dibawa Adebayor. Sejurus bola keluar,hantaran Nasri melalui sepakan sudut hampir menampakkan hasil gol apabila tandukan Silvestre dihalang oleh Boupa Diop yang ketika itu kubu Portsmouth goyah.

Pada minit ke-82,Arsenal memperolehi gol menerusi tandukan cantik oleh Gallas hasil hantaran Denilson yang melakukan sepakan percuma.Gallas akhirnya gol pada musim ini selepas dipecat daripada menjadi kapten pada awal Disember yang lalu. Gallas seolah-olah tidak percaya yang dia berjaya gol untuk Arsenal. Gallas sudah melakukan seperti itu sebanyak 3 kali gol minit-minit terakhir.

5 perlawanan terakhir Arsenal.

1-0 Wigan Athletic (menang)
1-1 Middlesbrough (seri)
1-1 Liverpool (seri)
2-2 Aston Villa (seri)
1-0 Portsmouth (menang)

0 komen yang bermakna: