mari2 lihat!!!

Thursday, December 18, 2008

(Bahagian 1) Kem ISMA.....kat Gunung Datuk,Bandaraya Rembau..


Assalamualaikum!!

Apa kabar semua pembaca blog AnJAkAN pAraDigM!!!...Saya sudah lama cerita tentang diri saya yang dah purba sementara. Saya nak cerita sedikit sebanyak holiday saya ketika musim cuti sekolah sesi 2008 ini...


Saya telah mengikuti kem dekat Gunung Dato' pada 13 Disember dan 14 Disember 2008. Kem tersebut dianjurkan oleh ISMA Melaka. Ini wat pertama kalinya saya pergi ke kem yang Islamik
sikit. Saya telah diajak oleh abang ipar saya. Dia ader kawan dalam jawatan besar ISMA Melaka, jadi saya pun nak pergilah untuk mengisi masa yang amat terlapang pada musim cuti ini. Saya ceritakan yee....Tapi panjanglah..."Pendek kan jerk.."Aku nak kongsi ngan korwg..

Hari pertama

(13 Disember 2008...0830 pagi,bertepatan Matahari berada di latitud separa cerah..)

Aku bangun..fuh..ngantuknyer..yelah,first time bangun awal dalam sejarah cuti minggu ni...slalunyer pukul 10 pagi..(sembahyang subuh larh...). Aku pun terus berkemas dan bersiap sedia nak pergi ke kem ini. Maklumlah..first time katakan..dan terus aku mencapai pakaian yang amat kusayangi selepas baju Arsenal iaitu baju Liverpool (home..tapi xder jenama carlsberg..). Pada pukul 11:00 pagi,akak aku dan abg ipar aku dah siap lalu terus menaiki kereta Perodua Viva yang memecut laju ke Gunung Dato'.

(1130,Matahari menghampiri zon tegak dikepala.)

Akhirnya sampailah ke bandaraya Rembau,bandaraya Rembau yang amat cantik dan menarik serta menyedapkan lagi mata memandang jika tidak singgah ke IPD Rembau.Hoho..tuh tempat keje ayah Are-Lai ngan Copa....And then,smpilar ke Gunung Dato' yang indah tuh...Aku pun mendaftar diri smbil tuh ak tgk ade owg x yang kukenali..namun harapan yang menggunung...tiada akhirnya owg yang kukenali selain Presiden ISMA Melaka iaitu, Mursyidi( teringat Rusydi...).

(1330,Matahari sudah berada tepat dilangit lalu menunaikan solat Zuhur.)

Peserta program ini seramai 55 orang. Lelaki 31 orang manakala perempuan pulak...24 orang...Namun, lelaki dan perempuan diasingkan. Orang pertama yang aku kenal ialah Firdaus..dia lahir sama ngan aku iaitu 10.8.1994...(Datuk Seri Anwar Ibrahim bezday..). Dia ni ok jer dan sering mengikuti aku kemana saje. Peserta program ISMA ini diagihkan kepada 4 kumpulan. Setiap kumpulan ader name..kumpulan satu...AL-Khair...kumpulan ke-2(kumpulan aku..)..Uthmaniyyah manakala kumpulan ke-3..Ibnu Sina dan kumpulan empat ialah Saifullah. Mule2 x berape kenallah tapi bez jugak dapat member yang klaka....Lepas tuh kena pasang khemah,aku teringat pulak tyme perkhemahan pengakap pada bulan 3 yang lalu..hari tuh aku bawak poster undi PKR..saje jerk manifesto kerajaan baru...tempat yang aku khemah tuh asalnya tempat dak pompuan Skewl aku camping dulu...

(1542,Matahari hampir berada di zon Asar.)

Kitowg kena men game..treasure hunt katekan..memang mencabar koba kau....payah pikiran aku untuk mengatasi eh...Aku ngan kumpulan aku dapat gak memikirkannyer..Pas2 pergi pulak buat ..ah...malaslah pikir..menambah poning palo adolah..

(1750,Matahari dikaki langit...hehe..tokodah jerk)

NI yang bezz...yang kunantikan dalam program ni...iaitu "AKTIVITi AIR>>>.."..huhu,memang syok habih...den boronang gayo Alex Lim Keng Liat...bukan Michel Phelps taw....memang bez banyak kene wat dalam aktiviti tuh..contohnyer buat perahu manusia dan sowg kene duduk atas perahu manusia lalu kene menyeberangi sungai dalam tempoh satu minit. Kumpulan aku akhirnya menjadi johan apabila mencatat masa 45 saat jerk..Rekod baru Malaysia... satu pencapaian yang amat hebat dan terbaik dalam sejarah ISMA..('kononlah..')

Ok...itu jerk untuk hari pertama..nanti tunggu sambungan nyer...bubye...Assalamualaikum...

0 komen yang bermakna: